1. Dersom en saldo med tilhørende servicekode ikke har vært i bruk på noen måneder, går den i dvale. Dere risikerer da å få meldingen «ugyldig servicekode» når dere prøver å koble til igjen, selv om det er penger på saldoen. Da må den kickstartes igjen ved å fylle på f.eks. minstebeløpet på kr. 50,- på den gjeldende saldoen.
  2. Når dere skal fylle på en saldo som er i ferd med å gå tom, gjør dere følgende:
    -Gå til www.beasapp.com og «Logg inn».
    -Du får opp 4 ikoner, trykk «servicekoder» nede til høyre.
    -Velg så den, eller én av de servicekodene som kommer opp (noen har flere)
    -Gå til «Opplad», og du er i mål!
  3. Når du setter kontakten i strømstolpen og kobler deg opp, vil det se ut som det umiddelbart blir trukket kr. 20,- Det som skjer, er det samme som skjer på en restaurant nå du betaler med kort. Sjekker du kontoen din når du kommer hjem, vil du se at beløpet du brukte er reservert, men ennå ikke belastet. Det samme gjør BEAS, de reserverer et beløp for å forsikre seg om at de i hvert fall har noe de kan trekke fra kontoen din, før de så samler opp reservasjonene og belaster de aktuelle kontoene.
  4. Kontakter skal ikke stå igjen i strømstolpen når dere er ute med båten, de skal kobles fra og tas med. Hvis ikke det gjøres er kablene strømførende, og utgjør en fare både for mennesker og anlegget.
  5. Generelt er det mange dårlige strømkabler ute i anlegget. Kablene skal være godkjent for utendørs bruk og tåle saltvann. Plugger som har begynt å ruste skal skiftes ut. Havnekontoret lager godkjente kabler etter mål for kostpris.