KNS lanserer en digital utgave av SEILAS for å ta en utvidet rolle i å markedsføre seiling og foreningen.
På nye SEILAS.no vil flere få tilgang til den 120 år gamle merkevaren. Her vil hele seil-Norge få tilgang til reportasjer om regatta, klubben og båteiere.
SEILAS vil fortsatt være et eksklusivt coffee-table-magasin med fire utgivelser hjem på døren til medlemmene av KNS.
– Som Norges største seilforening ønsker vi å være med å markedsføre seiling, både regatta, sport og turseiling. Vi vil fortsette å bygge profiler og kommunisere alt det som foregår i foreningen. SEILAS skal knytte medlemmene tettere til foreningen, og med et åpent nettmagasin ønsker vi også å nå ut bredere, forteller generalsekretær Bård Spilling.
– Når vi nå lanserer en egen nettversjon av SEILAS betyr det at et utvalg av de gode sakene fra papirmagasinet vil bli formidlet ut til enda flere seilinteresserte mennesker. Vi bevarer naturligvis eksklusiviteten overfor våre medlemmer, ved at sakene først leses i magasinet, for deretter å bli publisert på nett senere, sier Christian Ruscetta, redaktør i SEILAS.
Han sier også at sakene på SEILAS.no kan gi større handlingsrom for presentasjon.
– På SEILAS.no kan for eksempel selve tekstartikkelen suppleres med videoer og et større bildegalleri enn vi har mulighet for i magasinet, sier Ruscetta.
På nye SEILAS.no har vi samlet en rekke artikler tilbake til 2018, da magasinet ble et mer rendyrket medlemsmagasin. Her vil du finne praktiske råd og tips om regattaseiling, tur, opplevelser og båthold. Vi følger også KNS sine utøvere tett, og dekker såvel nasjonal som internasjonal seiling.
SEILAS utgis av KNS i samarbeid med VB Media, som blant annet også står bak magasinet Båtens Verden. Den nye, digitale plattformen er utviklet av VB Media, og vil i tiden fremover videreutvikles med nye funksjoner og uttrykk.
Har du tips eller innspill til nye SEILAS.no er du hjertelig velkommen til å kontakte redaktør Christian Ruscetta på epost: christian@kns.no
Besøk nettsiden: www.seilas.no